Home Ik zoek hulp

Ik zoek hulp

Wij kunnen jouw geldzaken tijdelijk voor je doen. Bijvoorbeeld als je geldproblemen of schulden hebt. Wij bieden verschillende diensten aan waarmee wij jou kunnen helpen. Bijvoorbeeld budgetbeheer of beschermingsbewind. Soms kan het ook al helpen om je vragen over geldzaken te beantwoorden.

  • Heb je moeite met het betalen van je rekeningen?

  • Weet je niet goed hoe je jouw geldzaken moet regelen?

  • Heb je schulden waar je je zorgen over maakt?


Kijk dan hier of wij jou kunnen helpen

Doe de check  of  Bel of mail ons

Samen sterker verder

Wij weten uit ervaring dat het zelf regelen van geldzaken soms lastig is. Vooral als je schulden hebt of pech hebt gehad in het leven.

Ons team helpt jou om weer rust te krijgen en orde te scheppen. Wij kunnen jouw geldzaken beheren en alle betalingen voor je doen. Dat is een spannende stap. Daarom bespreken wij graag met je wat voor jou belangrijk is. Wij houden zoveel mogelijk rekening met jouw wensen en doelen. Zo gaan wij samen sterker verder.

Hoe wij werken

Van contact naar aanmelding

Heb je problemen met je geldzaken of schulden? Of ken je iemand uit je omgeving met deze problemen?
Hieronder leggen wij onze aanpak uit.

Past onze dienstverlening bij wat je nodig hebt?

Beantwoord de vragen in onze check en zie direct of wij jou kunnen helpen. Neem contact met ons op als je twijfelt of vragen hebt.

Doe de check

Wij bellen jou op

Wij bellen je op en luisteren graag naar jouw verhaal. Dan kunnen wij ook met je bespreken wat ons advies is.

Naar contact

Meld je aan

Vul het aanmeldformulier in zodat wij inzicht krijgen in jouw situatie.

Aanmelden

Ik heb mij aangemeld, wat nu?

Als je het aanmeldformulier hebt ingevuld gaan wij jouw informatie bekijken en een dossier opstarten. Wij nemen dan contact met je op voor een intakegesprek. 

Dit intakegesprek is om uw situatie beter te begrijpen en samen een plan te maken om jou verder te helpen. 

Intakegesprek

Samen stellen wij een plan van aanpak op. In dit plan staat hoe wij jouw problemen gaan oplossen. Wij bepalen ook samen wanneer we starten en welke dienst het beste bij jou past.

Na uw intake

Opstart dienstverlening

Na het intakegesprek gaan wij de dienst opstarten. Bij budgetbeheer starten wij binnen een paar dagen. Bij bewindvoering doen wij samen een aanvraag bij de rechtbank. 

Veelgestelde vragen

Nadat de intake is geweest en al je gegevens zijn verwerkt, duurt het slechts een aantal werkdagen voordat budgetbeheer gestart kan worden.  

Bij beschermingsbewind duurt het een aantal weken nadat alle formulieren door de rechtbank zijn ontvangen. Dit komt doordat de rechtbank het bewind moet uitspreken. 

Zie ook de pagina: na je intake.

Als iemand onder bewind wil komen zal Manna Support samen met jou het verzoek naar de rechtbank sturen. Dit verzoek moet worden ingeleverd bij de kantonrechter met de juiste documenten. 

Op de website van de Rechtspraak staat meer informatie.

Als je bent aangemeld bij Manna Support wordt je geholpen door een vast team van 3 of 4 personen. Zij zijn jouw contactpersonen en gaan jouw geldzaken regelen.

De aanmelding begint altijd met het invullen van een intakeformulier. Nadat deze is ingevuld spreken wij graag met je af om kennis te maken. Tijdens deze kennismaking nemen we samen met jou alle documenten nog een keer door en kunnen wij eventuele vragen beantwoorden. 

Wij beginnen met het uitkeren van leefgeld zodra wij jouw inkomsten ontvangen op de beheerrekening. 

Dit hangt af van hoe het met je geldzaken en je doelen gaat. Wij maken samen afspraken over hoeveel leefgeld je in jouw situatie kunt ontvangen.

Elke dag voeren we twee keer betalingen uit. De eerste is aan het einde van de ochtend en de tweede is aan het eind van de middag. Het geld wordt meestal in de eerste ronde gestort. Dit betekent dat je leefgeld meestal aan het begin van de middag op uw rekening staat. 

Het kan helaas soms voorkomen dat je leefgeld niet op de verwachte tijd op je rekening staat. Als dit gebeurt, raden wij je aan eerst in te loggen in je dossier op onze website. Hier kan je controleren of er voldoende saldo op je rekening staat. Als er onvoldoende saldo is, dan is dit hoogstwaarschijnlijk de reden waarom je leefgeld niet gestort is.

Nee, wij geven geen contant leefgeld. Alle bedragen zullen op de leefgeldrekening worden gestort. Je kan contant geld pinnen bij een pinautomaat.

Als dat binnen jouw doelen past proberen wij dit geld over te maken naar je leefgeldrekening. Als er grote tekorten zijn op je beheerrekening, kan het voorkomen dat het vakantiegeld of kinderbijslag niet kan worden uitgekeerd. Wij zullen dat altijd met je bespreken.

Het is belangrijk dat je post die je nog thuis krijgt doorstuurt naar ons postadres.

Dat adres is:
Manna Support
Postbus 59003
3008PA Rotterdam.

Het is mogelijk om IDEAL-betalingen te doen en te internetbankieren, tenzij wij dat samen anders hebben afgesproken. 

Het bezoekadres van Manna Support is Strevelsweg 694, Rotterdam. Je moet wel een afspraak maken voordat je langs komt. Er zijn niet altijd mensen aanwezig op het bezoekadres.

Ons postadres is:
Postbus 59003
3008PA Rotterdam

Je kan ook altijd contact met ons opnemen via de telefoon, e-mail of door een brief naar ons postbusnummer. Als er een persoonlijk gesprek nodig is, dan is het ook mogelijk om een huisbezoek in te plannen.

De kosten voor onze diensten liggen tussen de 105,80 en 194,81 euro per maand. Er is een kans dat je deze kosten niet zelf hoeft te betalen. De gemeente vergoedt in sommige gevallen de kosten voor bewindvoering. Daar kunnen wij vooraf geen zekerheid over geven, maar we zullen het altijd met je bespreken. Klik hier om te kijken hoeveel onze dienst jou kost.

Je kunt ons ook appen voor het maken van een afspraak

Start WhatsApp gesprek