Home Ik zoek hulp

Ik zoek hulp

Wij kunnen uw geldzaken tijdelijk voor u doen. Bijvoorbeeld als u geldproblemen of schulden heeft. Wij bieden verschillende diensten aan waarmee wij u kunnen helpen. Bijvoorbeeld budgetbeheer of beschermingsbewind. Soms kan het ook al helpen om uw vragen over geldzaken te beantwoorden.

  • Heeft u moeite met het betalen van uw rekeningen?

  • Weet u niet goed hoe u uw geldzaken moet regelen?

  • Heeft u schulden waar u zich zorgen over maakt?


Kijk dan hier of wij u kunnen helpen

Doe de check  of  Bel of mail ons

Samen sterker verder

Wij weten uit ervaring dat het zelf regelen van geldzaken soms lastig is. Vooral als u schulden heeft of pech heeft gehad in het leven.

Ons team helpt u om weer rust te krijgen en orde te scheppen. Wij kunnen uw geldzaken beheren en alle betalingen voor u doen. Dat is een spannende stap. Daarom bespreken wij graag met u wat voor u belangrijk is. Wij houden zoveel mogelijk rekening met uw wensen en doelen. Zo gaan wij samen sterker verder.

Hoe wij werken

Van contact naar aanmelding

Heeft u problemen met uw geldzaken of schulden? Of kent u iemand uit uw omgeving met deze problemen?
Hieronder leggen wij onze aanpak uit.

Past onze dienstverlening bij wat u nodig heeft?

Beantwoord de vragen in onze check en zie direct of wij u kunnen helpen. Neem contact met ons op als u twijfelt of vragen heeft.

Doe de check

Wij bellen u op

Wij bellen u op en luisteren graag naar uw verhaal. Dan kunnen wij ook met u bespreken wat ons advies is.

Naar contact

Meld u aan

Vul het aanmeldformulier in zodat wij inzicht krijgen in uw situatie.

Aanmelden

Ik heb mij aangemeld, 
wat nu?

Als u het aanmeldformulier heeft ingevuld gaan wij uw informatie bekijken en een dossier opstarten. Wij nemen dan contact met u op voor een intakegesprek. 

Dit intakegesprek is om uw situatie beter te begrijpen en samen een plan te maken om u verder te helpen. 

Intakegesprek

Samen stellen wij een plan van aanpak op. In dit plan staat hoe wij uw problemen gaan oplossen. Wij bepalen ook samen wanneer we starten en welke dienst het beste bij u past.

Na uw intake

Opstart dienstverlening

Na het intakegesprek gaan wij de dienst opstarten. Bij budgetbeheer starten wij binnen een paar dagen. Bij bewindvoering doen wij samen een aanvraag bij de rechtbank. 

Veelgestelde vragen

Nadat de intake is geweest en al uw gegevens zijn verwerkt, duurt het slechts een aantal werkdagen voordat budgetbeheer gestart kan worden.  

Bij beschermingsbewind duurt het een aantal weken nadat alle formulieren door de rechtbank zijn ontvangen. Dit komt doordat de rechtbank het bewind moet uitspreken. 

Zie ook de pagina: na uw intake.

Als iemand onder bewind wil komen zal Manna Support samen met u het verzoek naar de rechtbank sturen. Dit verzoek moet worden ingeleverd bij de kantonrechter met de juiste documenten. 

Op de website van de Rechtspraak staat meer informatie.

Als u bent aangemeld bij Manna Support wordt u geholpen door een vast team van 3 of 4 personen. Zij zijn uw contactpersonen en gaan uw geldzaken regelen.

De aanmelding begint altijd met het invullen van een intakeformulier. Nadat deze is ingevuld spreken wij graag met u af om kennis te maken. Tijdens deze kennismaking nemen we samen met u alle documenten nog een keer door en kunnen wij eventuele vragen beantwoorden. 

Wij beginnen met het uitkeren van leefgeld zodra wij uw inkomsten ontvangen op de beheerrekening. 

Dit hangt af van hoe het met uw geldzaken en uw doelen gaat. Wij maken samen afspraken over hoeveel leefgeld u in uw situatie kunt ontvangen.

Elke dag voeren we twee keer betalingen uit. De eerste is aan het einde van de ochtend en de tweede is aan het eind van de middag. Het geld wordt meestal in de eerste ronde gestort. Dit betekent dat uw leefgeld meestal aan het begin van de middag op uw rekening staat. 

Het kan helaas soms voorkomen dat uw leefgeld niet op de verwachte tijd op uw rekening staat. Als dit gebeurt, raden wij u aan eerst in te loggen in uw dossier op onze website. Hier kunt u controleren of er voldoende saldo op uw rekening staat. Als er onvoldoende saldo is, dan is dit hoogstwaarschijnlijk de reden waarom uw leefgeld niet gestort is.

Nee, wij geven geen contant leefgeld. Alle bedragen zullen op de leefgeldrekening worden gestort. U kunt contant geld pinnen bij een pinautomaat.

Als dat binnen uw doelen past proberen wij dit geld over te maken naar uw leefgeldrekening. Als er grote tekorten zijn op uw beheerrekening, kan het voorkomen dat het vakantiegeld of kinderbijslag niet kan worden uitgekeerd. Wij zullen dat altijd met u bespreken.

Het is belangrijk dat u post die u nog thuis krijgt doorstuurt naar ons postadres.

Dat adres is:
Manna Support
Postbus 59003
3008PA Rotterdam.

Het is mogelijk om IDEAL-betalingen te doen en te internetbankieren, tenzij wij dat samen anders hebben afgesproken. 

Het bezoekadres van Manna Support is Strevelsweg 694, Rotterdam. U moet wel een afspraak maken voordat u langs komt. Er zijn niet altijd mensen aanwezig op het bezoekadres.

Ons postadres is:
Postbus 59003
3008PA Rotterdam

U kunt ook altijd contact met ons opnemen via de telefoon, e-mail of door een brief naar ons postbusnummer. Als er een persoonlijk gesprek nodig is, dan is het ook mogelijk om een huisbezoek in te plannen.

De kosten voor onze diensten liggen tussen de 105,80 en 194,81 euro per maand. Er is een kans dat u deze kosten niet zelf hoeft te betalen. De gemeente vergoed in sommige gevallen de kosten voor bewindvoering. Daar kunnen wij vooraf geen zekerheid over geven, maar we zullen het altijd met u bespreken. Klik hier om te kijken hoeveel onze dienst u kost.

Uitgelicht voor hulpzoekenden